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Est-il encore possible de redresser la cybersécurité dans l’aviation?

  • 2 janvier 2020
  • 1 minutes de lecture

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Un nouveau rapport sur la cybersécurité dans l’aviation pointe du doigt le délabrement de la sécurité aérienne et, pire encore, la méconnaissance du problème au sein de cette industrie.

Are we running out of time to fix aviation cybersecurity?

A new report from the Atlantic Council on aviation cybersecurity underscores the poor state of aviation security – and worse, how poorly understood the problem is within the industry.

Aviation cybersecurity: Scoping the challenge

The digital attack surface the aviation sector presents to its adversaries continues to grow in such a way that both managing risk and gaining insight on it remain difficult. With emerging technologies like machine learning and fifth-generation (5G) telecommunications seeing wider adoption-alongside electric vertical takeoff and landing (eVTOL), autonomous aircraft, and increased use of space-aviation-cybersecurity risk management is on the cusp of becoming more complex.

Le rapport est accessible ici:

https://www.atlanticcouncil.org/wp-content/uploads/2019/12/AVIATION-CYBERSECURITY-12-19-.pdf

Il est aussi intéressant de mettre en regard cette actualité avec l’intention de Boeing de pousser l’automatisation de l’avionique suite à ses problème avec le … pour davantage de sécurité 🙂

MAX Crashes Strengthen Resolve of Boeing to Automate Flight

Boeing is increasingly committed to transferring more flight control from pilots to computers after the two fatal crashes of its 737 MAX aircraft.

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  1. Ping : Veille Cyber N264 – 07 janvier 2020 |

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